Prosjekter

Mer informasjon om prosjekter finner du hos Digitalpedagogene

Pokalen tilbake til Kongsberg

Pokalen tilbake til Kongsberg

Så er den tredje KoduKøpp– finalen over, og juryen fikk slett ingen lett jobb denne gangen, heller. Å dømme i en konkurranse om spilldesign er litt det samme som å bestemme om en bok eller et kunstverk er bedre enn et ...

Read More »

PedSmia på SpillExpo

PedSmia på SpillExpo

Forrige helg gikk årets SpillExpo av stabelen. Over tjue tusen besøkende fikk oppleve de siste lanseringene på de ulike plattformene, flotte presentasjoner og aktiviteter, konserter, konkurranser og cosplay. Enhver som har deltatt på gamer-events som dette, vet at det ikke ...

Read More »

Finale i KoduKup EU

Finale i KoduKup EU

 8 land, tre dager – mye å gjøre, lite søvn. Det oppsummerer tre flotte dager under Eus CodeWeek– satsing, som har som formål å sette programmering og skole på dagsorden. For Norges del var det KoduKøpp som gjaldt, og Ole ...

Read More »

Koduianere hos Snowcastle

Koduianere hos Snowcastle

 Dette er altså det man kan vinne om man deltar i årets spilldesigneventyr: en Xbox, pokal, heder og ære, en reise til Brüssel for å vinne enda mer, lære enda mer om programmering og teknologi, pluss et besøk hos en ...

Read More »

Kodu på Trondheim torg

Kodu på Trondheim torg

I strålende høstsol tok flere barn og unge veien til Trondheims torg, på Maker Faire – en utstilling for alt som kan krype og gå av teknisk moro og innovasjon, i en by som er kjent for sine ingeniører og ...

Read More »

Norsk finale i KODU-cup 2014

Norsk finale i KODU-cup 2014

KODU-cup 2014 ble i går feiret med pomp og prakt hos Kongsberg Maritime i teknologiparken, høyteknologiens høyeste borg. Over hundre spente mennesker, store og små, var samlet for å bivåne kåringen av landets yngste lovende spilldesignere. Årets finalister kom både ...

Read More »

TouchDevelop på Hundsund

TouchDevelop på Hundsund

Sigbjørn, Mats og Tomas fra Little Programmers var med Ole på hans første oppdrag for PedSmia – innføring i TouchDevelop i tiende klasse på Hundsund ungdomsskole! Dagens mål var at alle elevene skulle programmere seg frem til et enkelt produkt. ...

Read More »

Minecraft i 1814

Minecraft i 1814

Hvordan så Eidsvoll ut i 1814? Hvis du hadde levd på den tiden, hvordan hadde du sett ut, og hvordan hadde hjemmet ditt vært? Hva med å lage Norges grunnlov om igjen? Andre- og tredjeklassinger ved Berg og Gamlegrendåsen i ...

Read More »

Koducup 2014

Koducup 2014

KoduCup er en konkurranse i spilldesign og programmering for barn og ungdom. Den arrangeres av Pedsmia AS og Partners in Learning i Microsoft Norge. I samarbeid med Kongsberg kommune har vi gleden av å invitere dere til en nasjonal konkurranse i spillprogrammering ...

Read More »

Superbrukere i alle land, foren eder!

I et digitalt univers er alt mulig, men jeg valgte å lage omgivelser som elevene kunne kjenne seg igjen i. Minecraftprosjektet var et samarbeid mellom norske og skotske elever i alle aldre. Barnetrinnet og videregående (college) var skotsk, mens ungdomstrinnet ...

Read More »
Scroll To Top